Zdrowe dachy, zdrowi mieszkańcy
Działania związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest na terenie Miasta Ostrołęki są prowadzone od roku 2004. Do 2008 roku włącznie usuwane i przekazywane do unieszkodliwiania były pokrycia dachowe z eternitu z budynków Wspólnot Mieszkaniowych oraz z budynków, których właścicielem jest Miasto Ostrołęka.
Od 2009 roku do 2014 roku pomoc, w postaci dotacji do usuwania, transportu i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest, udzielana była właścicielom budynków pokrytych eternitem.
Od 2015 roku zadanie w zakresie usuwania, transportu i unieszkodliwiania azbestu i wyrobów zawierających azbest finansowane jest z dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz z budżetu Miasta Ostrołęki.
Od 2016 roku dokonano rozszerzenia programu zbiórki azbestu o budynki rekreacji indywidualnej. Do projektu mogą przystąpić tylko te osoby fizyczne, które złożą pełną dokumentację i zaakceptują wszystkie warunki określone w deklaracji przystąpienia do programu usuwania azbestu.
W roku 2018 Miasto Ostrołęka skorzystało z Programu OZ-1 pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu województwa mazowieckiego” zadanie pn. Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta Ostrołęki. Otrzymano dotację w wysokości 33 297,30 zł przy całkowitym koszcie zadania wynoszącym – 41,860,78 zł zgodnie z zawartą pomiędzy Prezesem Zarządu WFOŚiGW w Warszawie, a Prezydentem Miasta Ostrołęki umową dotacji Nr 0158/18/OZ/D na zadanie pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta Ostrołęki”. W wymienionej kwocie możliwe było wykonanie usunięcia i unieszkodliwiania 91,57 Mg wyrobów zawierających azbest.
W ramach projektu przewidziane zostały cztery podstawowe działania, tj.:
– demontaż pokryć dachowych wykonanych z materiałów zawierających azbest,
– zabezpieczenie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
– załadunek i transport zdemontowanych pokryć oraz tzw. gruzu azbestowego, powstałego w wyniku demontażu pokrycia dachu,
– unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest na składowisku przeznaczonym do składowania tego typu odpadów.
Usługa była realizowana przez Przedsiębiorstwo Paź Bogusław AUTO-ZŁOM Usługi Pogrzebowe „EDEN”, Świniary Stare, 27-670 Łoniów.
W wyniku tych działań usunięto i przekazano do unieszkodliwienia następujące ilości wyrobów zawierających azbest:
- 2004 rok - 2162,9 m2,
- 2005 rok - 1220,0 m2,
- 2006 rok - 1950,9 m2,
- 2007 rok - 1251,0 m2,
- 2008 rok - 1205,1 m2,
- 2009 rok - 3018,3 m2,
- 2010 rok - 7004,0 m2,
- 2011 rok - 9705,8 m2,
- 2012 rok - 7361,2 m2,
- 2013 rok - 6508,1 m2,
- 2014 rok - 7793,0 m2,
- 2015 rok – 8525,6 m2 ,
- 2016 rok –10952,00 m2,
- 2017 rok – 9406,5 m2,
- 2018 rok – 7043,57 m2
W minionym okresie 15 lat wycofano z użytkowania 85 107,97 m2 wyrobów zawierających azbest.
W roku 2019 działania związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest na terenie miasta będą kontynuowane. Zainteresowanych mieszkańców proszę o kontakt pod nr tel. (29) 7654291 – Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Ostrołęki.
Od 2009 roku do 2014 roku pomoc, w postaci dotacji do usuwania, transportu i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest, udzielana była właścicielom budynków pokrytych eternitem.
Od 2015 roku zadanie w zakresie usuwania, transportu i unieszkodliwiania azbestu i wyrobów zawierających azbest finansowane jest z dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz z budżetu Miasta Ostrołęki.
Od 2016 roku dokonano rozszerzenia programu zbiórki azbestu o budynki rekreacji indywidualnej. Do projektu mogą przystąpić tylko te osoby fizyczne, które złożą pełną dokumentację i zaakceptują wszystkie warunki określone w deklaracji przystąpienia do programu usuwania azbestu.
W roku 2018 Miasto Ostrołęka skorzystało z Programu OZ-1 pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu województwa mazowieckiego” zadanie pn. Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta Ostrołęki. Otrzymano dotację w wysokości 33 297,30 zł przy całkowitym koszcie zadania wynoszącym – 41,860,78 zł zgodnie z zawartą pomiędzy Prezesem Zarządu WFOŚiGW w Warszawie, a Prezydentem Miasta Ostrołęki umową dotacji Nr 0158/18/OZ/D na zadanie pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta Ostrołęki”. W wymienionej kwocie możliwe było wykonanie usunięcia i unieszkodliwiania 91,57 Mg wyrobów zawierających azbest.
W ramach projektu przewidziane zostały cztery podstawowe działania, tj.:
– demontaż pokryć dachowych wykonanych z materiałów zawierających azbest,
– zabezpieczenie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
– załadunek i transport zdemontowanych pokryć oraz tzw. gruzu azbestowego, powstałego w wyniku demontażu pokrycia dachu,
– unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest na składowisku przeznaczonym do składowania tego typu odpadów.
Usługa była realizowana przez Przedsiębiorstwo Paź Bogusław AUTO-ZŁOM Usługi Pogrzebowe „EDEN”, Świniary Stare, 27-670 Łoniów.
W wyniku tych działań usunięto i przekazano do unieszkodliwienia następujące ilości wyrobów zawierających azbest:
- 2004 rok - 2162,9 m2,
- 2005 rok - 1220,0 m2,
- 2006 rok - 1950,9 m2,
- 2007 rok - 1251,0 m2,
- 2008 rok - 1205,1 m2,
- 2009 rok - 3018,3 m2,
- 2010 rok - 7004,0 m2,
- 2011 rok - 9705,8 m2,
- 2012 rok - 7361,2 m2,
- 2013 rok - 6508,1 m2,
- 2014 rok - 7793,0 m2,
- 2015 rok – 8525,6 m2 ,
- 2016 rok –10952,00 m2,
- 2017 rok – 9406,5 m2,
- 2018 rok – 7043,57 m2
W minionym okresie 15 lat wycofano z użytkowania 85 107,97 m2 wyrobów zawierających azbest.
W roku 2019 działania związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest na terenie miasta będą kontynuowane. Zainteresowanych mieszkańców proszę o kontakt pod nr tel. (29) 7654291 – Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Ostrołęki.