Wodomierze z odczytem zdalnym już na wszystkich osiedlach
Dobiega końca wymiana głównych wodomierzy na terenie osiedli Łazek oraz Leśne.
Są to dwa ostatnie osiedla, które do chwili obecnej nie posiadały możliwości odczytów zdalnych z terenu miasta Ostrołęki. Wymianą wodomierzy zajmuje się miejska spółka OPWiK.
Ogromną zaletą radiowego odczytu liczników jest ograniczenie możliwości wystąpienia pomyłek związanych z czynnikiem ludzkim, skrócenie czasu trwania sczytywania danych, a sam odczyt dokonywany jest bez wizyty w mieszkaniach, więc zapewnia ochronę prywatności ich użytkowników. Rachunki będą rozliczane i przekazywane klientom w równym okresie rozliczeniowym.
Wodomierze posiadają zintegrowany moduł radiowy, dzięki któremu możliwy jest odczyt zdalny. Dane przesyłane przez licznik są zaszyfrowane podobnie, jak dane bankowe i przechowywane zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych. Dostęp do nich jest ściśle ograniczony i rejestrowany, aby mieć pewność, że użytkowane są zgodnie z przeznaczeniem - czyli do wystawiania rachunków za dostawę wody i odprowadzanie ścieków.
Najważniejszy jest fakt, że zmiana formy odczytu nie pociąga za sobą dodatkowych kosztów dla odbiorcy usług OPWiK.
Łącznie z terenu dwóch osiedli zostanie wymienionych ponad 580 wodomierzy. Dzięki inwestycji OPWiK miasto Ostrołęka jest w 97% w odczycie zdalnym.
Wartość zadania wyniosła 200 tys. zł netto.
Uwaga! Jeśli jesteś mieszkańcem Ostrołęki i posiadasz wodomierz główny OPWiK, a do dnia dzisiejszego odwiedzał Ciebie inkasent, prosimy o kontakt z Działem Obsługi Klienta OPWiK pod numerem tel. 29 769 47 57 lub zapraszamy osobiście do siedziby spółki przy ul. Kurpiowskiej 21 w Ostrołęce.