Trzeci most w Ostrołęce
Samorząd miasta chce w ramach RIT wybudować nowy most na Narwi. Przeprawa znalazłaby się w ciągu drogi wojewódzkiej z Przasnysza , a zjazdy będą prowadzić południową częścią miasta do ronda u zbiegu małej obwodnicy i Goworowskiej oraz na drogę przez Dzbenin w kierunku Goworowa.
Władze samorządowe miasta szukają praktycznych rozwiązań komunikacyjnych zanim powstanie obwodnica Ostrołęki. Pomysł na budowę nowej przeprawy mostowej przez Narew na wysokości ronda „Łupaszki” związany jest z uruchomieniem programu Regionalnego Instrumentu Terytorialnego dla Miasta Ostrołęki ze środków unijnych w ramach nowego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Partnerami Ostrołęki, którzy wyrazili zainteresowanie takim rozwiązaniem, są Powiat Ostrołęcki oraz gminy : Olszewo – Borki, Baranowo, Rzekuń i Goworowo. Prezydent Kotowski chce, by było to wiodące działanie w ramach RIT i jest również otwarty na współpracę z innymi gminami powiatu ostrołęckiego.
Projekt pod nazwą „Poprawa zewnętrznej i wewnętrznej dostępności potencjału Mazowsza poprzez budowę przeprawy mostowej przez rzekę Narew oraz rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 544 wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie miasta Ostrołęki i gmin partnerskich” został już złożony w Urzędzie Marszałkowskim. Jeżeli uzyska akceptację i wsparcie finansowe, jego realizacja przewidziana jest na lata 2014 – 2017.
Drugim zadaniem, które mogłoby zostać zrealizowane przez Ostrołękę przy współpracy samorządów gminnych, jest zagospodarowanie nabrzeża Narwi wraz z dopływami Omulwią i Orzem.
Władze samorządowe miasta szukają praktycznych rozwiązań komunikacyjnych zanim powstanie obwodnica Ostrołęki. Pomysł na budowę nowej przeprawy mostowej przez Narew na wysokości ronda „Łupaszki” związany jest z uruchomieniem programu Regionalnego Instrumentu Terytorialnego dla Miasta Ostrołęki ze środków unijnych w ramach nowego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Partnerami Ostrołęki, którzy wyrazili zainteresowanie takim rozwiązaniem, są Powiat Ostrołęcki oraz gminy : Olszewo – Borki, Baranowo, Rzekuń i Goworowo. Prezydent Kotowski chce, by było to wiodące działanie w ramach RIT i jest również otwarty na współpracę z innymi gminami powiatu ostrołęckiego.
Projekt pod nazwą „Poprawa zewnętrznej i wewnętrznej dostępności potencjału Mazowsza poprzez budowę przeprawy mostowej przez rzekę Narew oraz rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 544 wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie miasta Ostrołęki i gmin partnerskich” został już złożony w Urzędzie Marszałkowskim. Jeżeli uzyska akceptację i wsparcie finansowe, jego realizacja przewidziana jest na lata 2014 – 2017.
Drugim zadaniem, które mogłoby zostać zrealizowane przez Ostrołękę przy współpracy samorządów gminnych, jest zagospodarowanie nabrzeża Narwi wraz z dopływami Omulwią i Orzem.