Szybsza kolej do Wyszkowa
W ostrołęckim ratuszu odbyło się spotkanie związane z projektem unowocześnienia linii kolejowej nr 29 na odcinku Ostrołęka – Mostówka. Autorzy opracowania planowanej inwestycji zapoznali z jej założeniami przedstawicieli samorządów zlokalizowanych wzdłuż kolejowej trasy.
Zgodnie z założeniami koncepcji linia kolejowa miałaby po modernizacji przejąć część transportu, który obecnie odbywa się głównie samochodami ciężarowymi. Podniesienie parametrów torów kolejowych zwiększyłoby znacznie prędkość jeżdżących tędy składów. O wiążących się z modernizacją trasy zmianach usytuowania przystanków i ograniczeniu liczby przejazdów kolejowych w poszczególnych gminach z projektantami i przedstawicielami PKP Polskie Linie Kolejowe z Siedlec rozmawiali wójtowie zaniepokojeni możliwością odcięcia dojazdu do części terenów. Andrzej Kmiecik dyrektor PLK oddział Siedlce obiecał dokończenie budowy dróg objazdowych, które zostały zatrzymane w roku 2012 – w związku z zawieszeniem budowy bloku C ostrołęckiej elektrowni. Na problem odcięcia rolników od ich pól i znacznego wydłużenia dojazdów zwracali uwagę przede wszystkim wójtowie gmin Długosiodło i Goworowo. Samorząd Ostrołęki od wielu lat prowadzi działania na rzecz modernizacji trasy otwierającej możliwości szybszego dojazdu do Warszawy. Podczas dzisiejszego spotkania przypomnieli o tym Jerzy Grabowski i wiceprezydent Grzegorz Płocha.
Jak poinformował przedstawiciel PKP PLK na modernizację linii nr 29 zarezerwowano już sto kilkadziesiąt milionów złotych w ramach RPO. Jeżeli wszystkie procedury przebiegną zgodnie z planem, to pociągi z Ostrołęki do Mostówki będą mogły jeździć z prędkością do 120 km/h już w 2020 roku.
Jak poinformował przedstawiciel PKP PLK na modernizację linii nr 29 zarezerwowano już sto kilkadziesiąt milionów złotych w ramach RPO. Jeżeli wszystkie procedury przebiegną zgodnie z planem, to pociągi z Ostrołęki do Mostówki będą mogły jeździć z prędkością do 120 km/h już w 2020 roku.