Szybka kolej dla Ostrołęki
Na zaproszenie prezydenta Janusza Kotowskiego w Ostrołęce gościli wicemarszałek Senatu Adam Bielan i rządowy pełnomocnik ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Mikołaj Wild. Zapoznali oni ostrołęckich dziennikarzy z rozwiązaniami komunikacyjnymi planowanymi w ramach budowy CPK.
Wicemarszałek Bielan podkreślił aktywną rolę samorządu Ostrołęki w pracach przygotowawczych – To dzięki silnemu dążeniu pana prezydenta Kotowskiego Ostrołęka została wpisana na trasę szybkiej kolei łączącej Mazury z Centralnym Portem Komunikacyjnym. Oznacza to, że w godzinę dojadą Państwo do Warszawy, a nieco więcej zajmie dojazd do Giżycka-. Adam Bielan dodał, że obecnie następuje przywrócenie ruchu kolejowego do mniejszych miast, a rząd prowadzi politykę równomiernego rozwoju regionów, odchodząc od wizji poprzedników, którzy stawiali na duże aglomeracje. – Dziś wyraźnie widać, jaki to był błąd, bo dysproporcje rozwojowe między dużymi a małymi ośrodkami nie tylko nie zmniejszyły się, ale wręcz wzrosły-.
Prezydent Kotowski zapewnił, że miasto dołoży wszelkich starań, by potencjał, jaki mają w sobie ostrołęczanie mógł być w pełni wykorzystany. A takie połączenie, zbliżające Ostrołękę do świata, jest jedną z szans, dającą oprócz dostępu do miejsc pracy w stolicy, także możliwość aktywnego wypoczynku na Mazurach. – Dziś jesteśmy świadkami realnych działań rządu, które do takich możliwości nas zbliżają – dodał prezydent.
Ze szczegółowymi planami rozwoju sieci komunikacyjnej w oparciu o Centralny Port Komunikacyjny zapoznał dziennikarzy minister Mikołaj Wild. – Polska musi nadrobić zaległości w sieci kolejowej, sięgające jeszcze czasów rozbiorowych. Nadal mamy 100 miast liczących powyżej 10 tysięcy mieszkańców, które są pozbawione komunikacji kolejowej. Naszym celem jest, by z centrum Polski, jakim będzie CPK, można było w ciągu trzech godzin dotrzeć w jej najdalsze krańce. Ostrołęka znajdzie się na trasie całkowicie nowej linii kolejowej z Warszawy do Giżycka, przez Łomżę i Kolno. Planujemy, by jeszcze w tej perspektywie finansowej zaprojektować te rozwiązania, a ukończyć je faktycznie około roku 2027 – dodał minister Wild. W spotkaniu uczestniczył też największy zwolennik powrotu Ostrołęki na kolejową mapę Polski, przewodniczący RM Jerzy Grabowski.
Wicemarszałek Bielan podkreślił aktywną rolę samorządu Ostrołęki w pracach przygotowawczych – To dzięki silnemu dążeniu pana prezydenta Kotowskiego Ostrołęka została wpisana na trasę szybkiej kolei łączącej Mazury z Centralnym Portem Komunikacyjnym. Oznacza to, że w godzinę dojadą Państwo do Warszawy, a nieco więcej zajmie dojazd do Giżycka-. Adam Bielan dodał, że obecnie następuje przywrócenie ruchu kolejowego do mniejszych miast, a rząd prowadzi politykę równomiernego rozwoju regionów, odchodząc od wizji poprzedników, którzy stawiali na duże aglomeracje. – Dziś wyraźnie widać, jaki to był błąd, bo dysproporcje rozwojowe między dużymi a małymi ośrodkami nie tylko nie zmniejszyły się, ale wręcz wzrosły-.
Prezydent Kotowski zapewnił, że miasto dołoży wszelkich starań, by potencjał, jaki mają w sobie ostrołęczanie mógł być w pełni wykorzystany. A takie połączenie, zbliżające Ostrołękę do świata, jest jedną z szans, dającą oprócz dostępu do miejsc pracy w stolicy, także możliwość aktywnego wypoczynku na Mazurach. – Dziś jesteśmy świadkami realnych działań rządu, które do takich możliwości nas zbliżają – dodał prezydent.
Ze szczegółowymi planami rozwoju sieci komunikacyjnej w oparciu o Centralny Port Komunikacyjny zapoznał dziennikarzy minister Mikołaj Wild. – Polska musi nadrobić zaległości w sieci kolejowej, sięgające jeszcze czasów rozbiorowych. Nadal mamy 100 miast liczących powyżej 10 tysięcy mieszkańców, które są pozbawione komunikacji kolejowej. Naszym celem jest, by z centrum Polski, jakim będzie CPK, można było w ciągu trzech godzin dotrzeć w jej najdalsze krańce. Ostrołęka znajdzie się na trasie całkowicie nowej linii kolejowej z Warszawy do Giżycka, przez Łomżę i Kolno. Planujemy, by jeszcze w tej perspektywie finansowej zaprojektować te rozwiązania, a ukończyć je faktycznie około roku 2027 – dodał minister Wild. W spotkaniu uczestniczył też największy zwolennik powrotu Ostrołęki na kolejową mapę Polski, przewodniczący RM Jerzy Grabowski.