Samorząd Mazowsza przypomina o konsultacjach społecznych
Projekt Planu gospodarki odpadami dla województwa mazowieckiego 2024 wraz z załącznikami został przygotowany na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2018 r. poz. 992, z późn. zm.).
Wojewódzki plan gospodarki odpadami opracowuje się dla osiągnięcia celów założonych w polityce ochrony środowiska, wdrażania hierarchii sposobów postępowania z odpadami oraz zasady samowystarczalności i bliskości. Ma na celu wprowadzenie, zgodnego z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach systemu gospodarki odpadami komunalnymi. Obejmuje pełen zakres zadań koniecznych do zapewnienia zintegrowanej gospodarki odpadami w sposób gwarantujący ochronę środowiska, uwzględniając obecne i przyszłe możliwości, a także uwarunkowania ekonomiczne oraz poziom technologiczny istniejącej infrastruktury.
Zgodnie z art. 36 ust. 2 ustawy o odpadach organem właściwym do uchwalenia wojewódzkiego planu gospodarki odpadami jest Sejmik Województwa Mazowieckiego.
Dokumenty w formie elektronicznej dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie www.bip.mazovia.pl oraz na stronie Samorządu Województwa Mazowieckiego www.mazovia.pl w dziale Komunikaty/Konsultacje społeczne oraz w zakładce Ekologia i środowisko/Odpady/Plan gospodarki odpadami - aktualizacje, a w formie drukowanej w siedzibie Departamentu Gospodarki Odpadami, Emisji i Pozwoleń Zintegrowanych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie przy ul. Kłopotowskiego 5, 03-718 Warszawa (Wydział Gospodarki Odpadami – III piętro pok. 318), od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00–16.00.
Uwagi i wnioski do projektu dokumentu należy zgłaszać na formularzu uwag, który dostępny jest w ww. lokalizacjach.
Pisemnie na adres:
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie Departament Gospodarki Odpadami, Emisji i Pozwoleń Zintegrowanych ul. Kłopotowskiego 5, 03-718 Warszawa
lub drogą elektroniczną na adres poczty: wpgo@mazovia.pl
Uwagi i wnioski należy przesłać w terminie od 8 sierpnia 2018 r. do 29 sierpnia 2018 r.
Organ dysponuje stanowiskami innych organów wymaganymi przepisami prawa: RDOŚ i PWIS, Dyrektorów RZGW w Warszawie i Białymstoku Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, organów wykonawczych gmin z obszaru województwa niebędących członkami związków międzygminnych, które przekazały swoje stanowisko oraz Ministra Środowiska. Z powyższymi dokumentami można zapoznać się w siedzibie Departamentu Gospodarki Odpadami, Emisji i Pozwoleń Zintegrowanych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie przy ul. Kłopotowskiego 5, 03-718 Warszawa (Wydział Gospodarki Odpadami – III piętro pok. 318), od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00–16.00. Organem właściwym do rozpatrzenia wniesionych uwag i wniosków jest Zarząd Województwa Mazowieckiego.
Zgodnie z art. 41 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko uwagi lub wnioski złożone po upływie wyznaczonego terminu pozostawia się bez rozpatrzenia.
Pliki do pobrania znajdują się na stronie samorządu województwa mazowieckiego.