Rada Miasta za Via Baltica
Rada Miasta Ostrołęki jednogłośnie opowiedziała się za wyborem
przebiegu trasy Via Baltica, który będzie prowadził przez Ostrołękę.
Ten wariant w pracach koncepcyjnych GDKiA został oznaczony numerem 43.
Jak powiedział prezydent Janusz Kotowski, taki przebieg drogi jest dla miasta także szczególnie ważny ze względu na planowane inwestycje Story Enso i Zespołu Elektrowni "Ostrołęka" oraz uruchomiony oddział Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
W stanowisku Rady Miasta Ostrołęki czytamy: "Nasze zadowolenie wzbudził fakt, iż z 4 wariantów przyjętych do dalszych analiz rekomendowane są 3, których przebieg zlokalizowany jest w bliskim sąsiedztwie miasta Ostrołęki. Jednakże to wariant 43, którego ogólny przebieg wyznaczają punkty: Budzisko (przejście graniczne z Litwą) - Suwałki (DK8)- Raczki-Cimochy (DW655)-Kalinowo (DW661) - Ełk (DK16) - Nowa Wieś Ełcka (DK65) - Szczuczyn (nowy odcinek) - Stawiski - Łomża - Miastkowo - Ostrołęka - Różan - Pułtusk - Serock - Legionowo - Warszawa(DK61), zaspokoiłby ogromne potrzeby w infrastrukturze drogowej naszego regionu, a jednocześnie, jak mówi "Prognoza oddziaływania na środowisko skutków realizacji strategii", jest to wariant, który w najmniejszym stopniu degraduje krajobraz.
Jak powiedział prezydent Janusz Kotowski, taki przebieg drogi jest dla miasta także szczególnie ważny ze względu na planowane inwestycje Story Enso i Zespołu Elektrowni "Ostrołęka" oraz uruchomiony oddział Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
W stanowisku Rady Miasta Ostrołęki czytamy: "Nasze zadowolenie wzbudził fakt, iż z 4 wariantów przyjętych do dalszych analiz rekomendowane są 3, których przebieg zlokalizowany jest w bliskim sąsiedztwie miasta Ostrołęki. Jednakże to wariant 43, którego ogólny przebieg wyznaczają punkty: Budzisko (przejście graniczne z Litwą) - Suwałki (DK8)- Raczki-Cimochy (DW655)-Kalinowo (DW661) - Ełk (DK16) - Nowa Wieś Ełcka (DK65) - Szczuczyn (nowy odcinek) - Stawiski - Łomża - Miastkowo - Ostrołęka - Różan - Pułtusk - Serock - Legionowo - Warszawa(DK61), zaspokoiłby ogromne potrzeby w infrastrukturze drogowej naszego regionu, a jednocześnie, jak mówi "Prognoza oddziaływania na środowisko skutków realizacji strategii", jest to wariant, który w najmniejszym stopniu degraduje krajobraz.