Aktualności

Potrzebny nowy most

Potrzebny nowy most

Taką konkluzję można wyciągnąć ze spotkania środowiska transportowców z władzami Ostrołęki. Co do tego, że konieczna jest budowa nowej przeprawy nie ma wątpliwości żadna ze stron.

Gorzej jest już ze spojrzeniem na rozwiązania ruchu wymuszone przez stan przeprawy na Narwi w ciągu DK 61. Transportowcy stwierdzili, że zaproponowana organizacja ruchu, zakładająca zakaz przejazdu przez mosty w Ostrołęce samochodów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 ton, automatycznie odcina od Ostrołęki pojazdy popularnie zwane „tirami” firm zlokalizowanych po prawej stronie Narwi. Stąd sugestia, by samochody niezaładowane o masie do 15 ton (ciągnik siodłowy z pustą naczepą), mogły przejeżdżać przez most Madalińskiego. Kolejną propozycją było zgłoszenie konieczności wybudowania mostu pontonowego lub niskowodnego na czas ograniczenia ruchu i remontu starego mostu.  

Niestety przez nowy most ze względów bezpieczeństwa nie można poprowadzić ruchu samochodów ciężarowych powyżej 10-15 ton. Most jest zbyt wąski, by swobodnie minęły się dwa „tiry”, a nawet organizacja wahadłowego ruchu nie rozwiązałaby problemu skierowania ciężkich samochodów w ulicę Kilińskiego lub Kościuszki, które nie są przygotowane do takich pojazdów. 

Do czasu zakończenia badań, które wymagają ograniczenia tonażu na „starym” moście  do 3,5 t  i potrwają od 4 do 6 tygodni, pojazdy jadące od strony Warszawy będą musiały omijać Ostrołękę w Różanie i dojeżdżać od strony Goworowa i Ostrowi Maz.  Drugą stroną będzie można ominąć nasze miasto przeprawą mostową w Nowogrodzie. Takie sugestie rozwiązania ruchu tranzytowego Miasto zgłosiło do GDDKiA. Po uzyskaniu akceptacji GDDKiA na drogach krajowych prowadzących do Ostrołęki zostaną ustawione znaki i tablice informujące o ograniczeniach ruchu w Ostrołęce.

Dalsze losy przeprawy poznamy po zakończeniu badań mostu przeprowadzanych przez ekspertów Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej monitorujących stan przeprawy. Wtedy okaże się, czy można przywrócić ruch ciężarowy, czy pozostawić jedynie samochody do 3,5 t lub całkowicie wyłączyć most z użytkowania. Do końca września ma zostać wyremontowana nawierzchnia ulicy Spacerowej (na wale), która przejęłaby ewentualnie ruch lokalny po całkowitym zamknięciu mostu na DK 61.

Kwestie organizacji tymczasowej przeprawy zastępczej (mostu pontonowego lub niskowodnego) będą omawiane przez władze miasta z wojewodą i Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa.  Tymczasem warto przypomnieć, że nie jest to dla Ostrołęki sytuacja nowa i już wiele lat temu problem budowy obwodnicy i nowego mostu zgłaszał z trybuny sejmowej poseł Arkadiusz Czartoryski .

Plan miasta
PLAN MIASTA
Panorama miasta na żywo
WIDOK NA PLAC BEMA

NA ŻYWO

Fotogaleria
FOTOGALERIA
Jak załatwić sprawy w urzędzie

Jak załatwić
sprawy w urzędzie
Wybierz kategorię sprawy

E-urząd

E-urząd
Przejdź do BIP

Elektroniczna tablica ogłoszeń

ELEKTRONICZNA
tablica ogłoszeń

POLECAMY
  • E-budownictwo GUNB
  • WFOŚiGW
  • Związek Samorządów Polskich
  • GUM Ostrołęka
  • PISA
  • Narodowe Siły Rezerwowe
  • Inspektor Nadzoru Budowlanego
  • CEIDG
  • MODR
  • MOPR
  • OCK
  • Poradnia psychologiczna
  • ZUS
Do góry