Pociągiem nad morze
Pod koniec października odbyło się w Przasnyszu spotkanie w sprawie rewitalizacji linii kolejowej nr 35 Ostrołęka – Chorzele. Nasz samorząd reprezentowali przewodniczący Rady Miasta Jerzy Grabowski i wiceprezydent Grzegorz Płocha.
Decyzja o przywróceniu ruchu kolejowego na tej trasie zapadła na początku roku. Liczący 54 km odcinek będzie remontowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. PKP Polskie Linie Kolejowe wyłoniły już wykonawcę dokumentacji przedprojektowej. Koszt modernizacji oszacowano na 137, 5 mln zł. Wcześniej wyremontowano i do użytku przywrócono trasę ze Szczytna do Chorzel. Po naprawie linia kolejowa będzie mogła połączyć Ostrołękę między innymi z lotniskiem w Szymanach i Olsztynem, a stamtąd np. z Gdańskiem. Prace nad modernizacją powinny zakończyć się w 2021 roku.
Po uruchomieniu kolejnych wyremontowanych odcinków linii nr 29 (Ostrołęka – Tłuszcz), co związane będzie z funkcją tej trasy jako transportowej magistrali węglowej dla planowanego bliku C Energa Elektrownie SA. oraz Ostrołęka – Łapy (l. Nr 36) da to szansę na pobudzenie Ostrołęki jako regionalnego węzła kolejowego.
Decyzja o przywróceniu ruchu kolejowego na tej trasie zapadła na początku roku. Liczący 54 km odcinek będzie remontowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. PKP Polskie Linie Kolejowe wyłoniły już wykonawcę dokumentacji przedprojektowej. Koszt modernizacji oszacowano na 137, 5 mln zł. Wcześniej wyremontowano i do użytku przywrócono trasę ze Szczytna do Chorzel. Po naprawie linia kolejowa będzie mogła połączyć Ostrołękę między innymi z lotniskiem w Szymanach i Olsztynem, a stamtąd np. z Gdańskiem. Prace nad modernizacją powinny zakończyć się w 2021 roku.
Po uruchomieniu kolejnych wyremontowanych odcinków linii nr 29 (Ostrołęka – Tłuszcz), co związane będzie z funkcją tej trasy jako transportowej magistrali węglowej dla planowanego bliku C Energa Elektrownie SA. oraz Ostrołęka – Łapy (l. Nr 36) da to szansę na pobudzenie Ostrołęki jako regionalnego węzła kolejowego.