Obwodnica Ostrołęki wpisana do strategii
Pozytywny skutek odniosły starania samorządu o wpisanie obwodnicy Ostrołęki do „Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku)”. W dokumencie opublikowanym po zakończeniu konsultacji znalazło się także nasze miasto.
Przypomnijmy, że w styczniu bieżącego roku Prezydent Janusz Kotowski zwrócił się do Wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej o ujęcie w projekcie Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu do roku 2020 inwestycji istotnych dla funkcjonowania miasta , regionu i północno-wschodniej Polski. W liście zawarto trzy propozycje, w tym budowę obwodnicy Ostrołęki przebiegającej poza granicami miasta, przebudowę linii kolejowej Tłuszcz – Warszawa oraz budowę wałów przeciwpowodziowych wzdłuż rzek Narew i Omulew na terenie miasta i powiatu ostrołęckiego. Są to zdaniem samorządu miasta najistotniejsze inwestycje związane z poprawą infrastruktury komunikacyjnej oraz stanu bezpieczeństwa mieszkańców miasta i powiatu. Przypomnijmy, że w inicjatywę budowy obwodnicy Ostrołęki zaangażowane były od kilku lat samorządy powiatu i miasta oraz władze wojewódzkie. Pomysł wsparły też dwa największe ostrołęckie zakłady Stora Enso i Energa Elektrownie SA. Dzięki zdecydowanym staraniom samorządu miasta w rządowych dokumentach pojawił się pierwszy konkretny zapis otwierający drogę do budowy tak potrzebnej Ostrołęce obwodnicy. O nowych rozwiązaniach drogowych informuje portal Rynek Infrastruktury.
Przypomnijmy, że w styczniu bieżącego roku Prezydent Janusz Kotowski zwrócił się do Wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej o ujęcie w projekcie Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu do roku 2020 inwestycji istotnych dla funkcjonowania miasta , regionu i północno-wschodniej Polski. W liście zawarto trzy propozycje, w tym budowę obwodnicy Ostrołęki przebiegającej poza granicami miasta, przebudowę linii kolejowej Tłuszcz – Warszawa oraz budowę wałów przeciwpowodziowych wzdłuż rzek Narew i Omulew na terenie miasta i powiatu ostrołęckiego. Są to zdaniem samorządu miasta najistotniejsze inwestycje związane z poprawą infrastruktury komunikacyjnej oraz stanu bezpieczeństwa mieszkańców miasta i powiatu. Przypomnijmy, że w inicjatywę budowy obwodnicy Ostrołęki zaangażowane były od kilku lat samorządy powiatu i miasta oraz władze wojewódzkie. Pomysł wsparły też dwa największe ostrołęckie zakłady Stora Enso i Energa Elektrownie SA. Dzięki zdecydowanym staraniom samorządu miasta w rządowych dokumentach pojawił się pierwszy konkretny zapis otwierający drogę do budowy tak potrzebnej Ostrołęce obwodnicy. O nowych rozwiązaniach drogowych informuje portal Rynek Infrastruktury.