Nowy regulamin organizacyjny Urzędu Miasta
Prezydent Ostrołęki Janusz Kotowski wydał 21 marca 2007 r. zarządzenie ustanawiające nowy regulamin organizacyjny Urzędu Miasta Ostrołęki. Nowy regulamin zacznie obowiązywać tydzień po podpisaniu zarządzenia.
Jak prezydent mówił podczas zwołanej w czwartek 22 marca konferencji prasowej, zmiany przeprowadzane w Urzędzie Miasta mają usprawnić jego pracę, tak by sprostał stojącym przed nim w najbliższym czasie zadaniom. Służy temu między innymi powołanie nowych wydziałów, takich jak Wydział Funduszy Europejskich i Rozwoju Miasta (likwidowany jest Wydział Promocji i Rozwoju Miasta) czy Biuro Zamówień Publicznych.
Inne zmiany to powołanie dotowanego z PFRON-u stanowiska Pełnomocnika ds. Osób Niepełnosprawnych, połączenie Wydziału Budownictwa i Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w Wydział Architektury i Budownictwa, stworzenie z Referatu Gospodarki Nieruchomościami i Biura Geodezji, Kartografii i Katastru Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, rozbicie Wydziału Inwestycji i Dróg na dwa samodzielne wydziały: Wydział Inwestycji i Wydział Dróg, połączenie Wydziału Spraw Obywatelskich i Referatu Spraw Społecznych i Mieszkaniowych w Wydział Spraw Społecznych i Obywatelskich, podział Wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki na Wydział Oświaty i Referat Kultury, Sportu i Turystyki, stanowisko rzecznika prasowego zastępuje stanowisko Pełnomocnika ds. Komunikacji Społecznej. Zlikwidowana zostaje Kancelaria Rady Miasta, a jej zadania przechodzą do Wydziału Organizacji i Informatyzacji Urzędu. Referat Komunikacji zgodnie z nowym regulaminem staje się Wydziałem Komunikacji i Transportu. Likwidowane jest również Biuro Administrowania Nieruchomości Skarbu Państwa.