Miasto patronuje Kampanii Parkingowej
Według projektu ustawy Prawo o ruchu drogowym, który trafił właśnie do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, służby mundurowe będą mogły interweniować na parkingach dróg wewnętrznych. Pod nadzorem straży miejskiej i policji będą m.in. parkingi przy centrach handlowych, gdzie dotychczas kierowcy mogli bezprawnie zajmować miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Rozwiązania systemowe w tej kwestii to temat przewodni VI już edycji Kampanii Parkingowej organizowanej z inicjatywy Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji. Akcję na terenie miasta Ostrołęki prowadzi Urząd Miasta w Ostrołęki.
- Od momentu podwyższenia taryfikatora mandatu, problem bezprawnego parkowania na drogach publicznych jest coraz mniejszy. Jednak na drogach wewnętrznych wciąż pozostaje aktualny. Dlatego tez podjedliśmy starania o to, aby mandat za zajęcie miejsca parkingowego dla kierowcy z niepełnosprawnością w wysokości 500 zł obowiązywał wszędzie. Tylko dzięki takim uregulowaniom prawnym, walka o wolne koperty dla osób z niepełnosprawnością przyniesie wymierne efekty. W tym roku na szeroką skalę do akcji przyłączyły się centra handlowe i supermarkety, które borykają się z problemem bezprawnie zajmowanych „kopert”. Szczególnie w okresie przedświątecznych zakupów parkingi przy centrach są zatłoczone,
a kierowcy z niepełnosprawnością nie mogą skorzystać z przysługujących im miejsc - mówi Piotr Pawłowski, Prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.
Według obecnie obowiązującego Prawa o ruchu drogowym zakaz parkowania na miejscach dla osoby z niepełnosprawnością obowiązuje jedynie na drogach publicznych. Tylko na tych terenach służby mundurowe mogą egzekwować prawo i nakładać mandat w wysokości 500 zł za wykroczenie, który został wprowadzony rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów
z dnia 5 listopada 2008 r.
- W odpowiedzi na ten problem przygotowaliśmy projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo
o ruchu drogowym. W obecnym stanie prawnym procedura interwencji Policji
na oznakowanych drogach wewnętrznych jest czasami zawiła i czasochłonna. Dlatego też opracowaliśmy kierunek zmian, które bez wątpienia przyniosą ułatwienia w praktyce. Nowy projekt ustawy przewiduje również możliwość odholowania pojazdu na koszt właściciela
za bezprawne parkowanie – komentuje Marek Konkolewski z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
- Na terenie miasta Ostrołęki już po raz 2 prowadzimy działania wspierające ogólnopolską Kampanię Parkingową. W ramach akcji planowane jest rozdawanie ulotek przez strażników miejskich oraz pracowników MOSiR pobierających opłaty za parkowanie, wywieszenie plakatów na temat kampanii w komunikacji miejskiej oraz w instytucjach samorządowych.
Ogólnopolska Kampania Parkingowa organizowana jest od 6 lat z inicjatywy Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji. Akcja ma na celu zmianę postaw kierowców, którzy bezprawnie zajmują koperty, czyli miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością oraz działania legislacyjne, które wprowadzają rozwiązania systemowe i przyczynią się do zmieszenia problemu bezprawnego parkowania. Do tegorocznej kampanii włączyło się ponad 100 miast w całej Polsce, w tym urzędy miast (41), organizacje pozarządowe (43), centra handlowe (92) oraz supermarkety (1 390), które poprzez emisję spotu radiowego i telewizyjnego, ekspozycję plakatów (8 000) oraz dystrybucję ulotek (150 000), uwrażliwiają kierowców w całej Polsce. Ważnym partnerem akcji jest Straż Miejska, która w dniu 3 kwietnia br. organizuje ogólnopolski Dzień bez mandatu, podczas którego kierowcy bezprawnie parkujący dla osoby
z niepełnosprawnością, zamiast mandatu, otrzymają ulotkę akcji i ustne upomnienie. Akcja potrwa do końca kwietnia. Kolejna odsłona Kampanii planowana jest na jesień 2009.
Więcej informacji na temat Kampanii znajdą Państwo na www.niepelnosprawni.pl
Kampania Parkingowa otrzymała liczne wyróżnienia, w tym:
działania prowadzone w ramach Kampanii parkingowej zdobyły uznanie jury międzynarodowego konkursu IPRA Golden World Awards 2008 w kategorii Launch of a new service. Kampania – jako jedyna akcja z Polski - otrzymała Certyfikat Doskonałości (Certificate of Excellence) za wyjątkowe działania, kształtujące właściwe postawy społeczne,
Kampania otrzymała również nagrodę International Business Awards 2008 w kategorii najlepsza kampania informacyjna w Europie,
Effie Awards 2006 w kategorii kampanie non-profit za ogólnopolską kampanie Kampanię parkingową Czy naprawdę chciałbyś być na naszym miejscu?.
- Od momentu podwyższenia taryfikatora mandatu, problem bezprawnego parkowania na drogach publicznych jest coraz mniejszy. Jednak na drogach wewnętrznych wciąż pozostaje aktualny. Dlatego tez podjedliśmy starania o to, aby mandat za zajęcie miejsca parkingowego dla kierowcy z niepełnosprawnością w wysokości 500 zł obowiązywał wszędzie. Tylko dzięki takim uregulowaniom prawnym, walka o wolne koperty dla osób z niepełnosprawnością przyniesie wymierne efekty. W tym roku na szeroką skalę do akcji przyłączyły się centra handlowe i supermarkety, które borykają się z problemem bezprawnie zajmowanych „kopert”. Szczególnie w okresie przedświątecznych zakupów parkingi przy centrach są zatłoczone,
a kierowcy z niepełnosprawnością nie mogą skorzystać z przysługujących im miejsc - mówi Piotr Pawłowski, Prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.
Według obecnie obowiązującego Prawa o ruchu drogowym zakaz parkowania na miejscach dla osoby z niepełnosprawnością obowiązuje jedynie na drogach publicznych. Tylko na tych terenach służby mundurowe mogą egzekwować prawo i nakładać mandat w wysokości 500 zł za wykroczenie, który został wprowadzony rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów
z dnia 5 listopada 2008 r.
- W odpowiedzi na ten problem przygotowaliśmy projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo
o ruchu drogowym. W obecnym stanie prawnym procedura interwencji Policji
na oznakowanych drogach wewnętrznych jest czasami zawiła i czasochłonna. Dlatego też opracowaliśmy kierunek zmian, które bez wątpienia przyniosą ułatwienia w praktyce. Nowy projekt ustawy przewiduje również możliwość odholowania pojazdu na koszt właściciela
za bezprawne parkowanie – komentuje Marek Konkolewski z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
- Na terenie miasta Ostrołęki już po raz 2 prowadzimy działania wspierające ogólnopolską Kampanię Parkingową. W ramach akcji planowane jest rozdawanie ulotek przez strażników miejskich oraz pracowników MOSiR pobierających opłaty za parkowanie, wywieszenie plakatów na temat kampanii w komunikacji miejskiej oraz w instytucjach samorządowych.
Ogólnopolska Kampania Parkingowa organizowana jest od 6 lat z inicjatywy Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji. Akcja ma na celu zmianę postaw kierowców, którzy bezprawnie zajmują koperty, czyli miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością oraz działania legislacyjne, które wprowadzają rozwiązania systemowe i przyczynią się do zmieszenia problemu bezprawnego parkowania. Do tegorocznej kampanii włączyło się ponad 100 miast w całej Polsce, w tym urzędy miast (41), organizacje pozarządowe (43), centra handlowe (92) oraz supermarkety (1 390), które poprzez emisję spotu radiowego i telewizyjnego, ekspozycję plakatów (8 000) oraz dystrybucję ulotek (150 000), uwrażliwiają kierowców w całej Polsce. Ważnym partnerem akcji jest Straż Miejska, która w dniu 3 kwietnia br. organizuje ogólnopolski Dzień bez mandatu, podczas którego kierowcy bezprawnie parkujący dla osoby
z niepełnosprawnością, zamiast mandatu, otrzymają ulotkę akcji i ustne upomnienie. Akcja potrwa do końca kwietnia. Kolejna odsłona Kampanii planowana jest na jesień 2009.
Więcej informacji na temat Kampanii znajdą Państwo na www.niepelnosprawni.pl
Kampania Parkingowa otrzymała liczne wyróżnienia, w tym:
działania prowadzone w ramach Kampanii parkingowej zdobyły uznanie jury międzynarodowego konkursu IPRA Golden World Awards 2008 w kategorii Launch of a new service. Kampania – jako jedyna akcja z Polski - otrzymała Certyfikat Doskonałości (Certificate of Excellence) za wyjątkowe działania, kształtujące właściwe postawy społeczne,
Kampania otrzymała również nagrodę International Business Awards 2008 w kategorii najlepsza kampania informacyjna w Europie,
Effie Awards 2006 w kategorii kampanie non-profit za ogólnopolską kampanie Kampanię parkingową Czy naprawdę chciałbyś być na naszym miejscu?.