Miasto chce pomóc w usunięciu azbestu
Prezydent Ostrołęki, Janusz Kotowski, wydał zarządzenie o dofinansowaniu przedsięwzięć związanych z usuwaniem pokryć dachowych oraz pokryć osłon śmietnikowych z materiałów zawierających azbest. Dotyczy ono właścicieli budynków zlokalizowanych w Ostrołęce . Z pomocy mogą
skorzystać osoby prywatne.
Dotacja obejmuje koszty zdjęcia pokryć dachowych oraz transportu i unieszkodliwiania powstałych odpadów. Wysokość dotacji określa się na kwotę 35 złotych brutto za metr kwadratowy kosztów zdjęcia pokrycia dachowego i osłon śmietnikowych z materiału zawierającego azbest oraz jego transportu i unieszkodliwiania.
Wszystkie szczegóły dotyczące warunków i możliwości skorzystania z dotacji określa załącznik do zarządzenia. Obydwa dokumenty poniżej:
ZARZĄDZENIE Nr 328/08
Prezydenta Miasta Ostrołęki z dnia 6 listopada 2008 r.
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 i 3 oraz art. 30 ust. 1 w związku z art. 11a ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591, z późniejszymi zmianami), art. 174 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U., Nr 249, poz. 2104, z późniejszymi zmianami) oraz art. 406 ust.1 pkt 6 i art 408 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (Tekst jednolity: Dz.U. z 2008 r., Nr 25, poz. 150, z późniejszymi zmianami) zarządza się, co następuje:
§ 1
Ustala się, iż środki gminnego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej będą przeznaczane na dofinansowanie realizacji przedsięwzięć związanych z usuwaniem pokryć dachowych z materiałów zawierających azbest, przez właścicieli budynków (osoby fizyczne) zlokalizowanych w Ostrołęce oraz pokryć osłon śmietnikowych.
§ 2
1. Działalność, o której mowa w § 1 będzie dofinansowywana przez przyznanie dotacji.
2. Dotacja będzie przyznawana na wniosek zainteresowanego.
§ 3
Tryb postępowania o udzielenie dotacji, sposób jej rozliczenia oraz kontroli realizacji zadania
określono w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 4
Prezydent Miasta Ostrołęki przedstawi, właściwej merytorycznie komisji Rady Miasta Ostrołęki, sprawozdanie z realizacji zadań, na które udzielono dotacji, o której mowa w § 2, w okresach rocznych najpóźniej do końca pierwszego kwartału każdego roku.
§ 5
Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorowi Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Podpisał:
Prezydent Miasta
Janusz Kotowski
do Zarządzenia Nr 328/08
Prezydenta Miasta Ostrołęki z dnia 6 listopada 2008r.
§ 1.
Właściciele budynków (osoby fizyczne) zlokalizowanych na terenie Ostrołęki mogą otrzymać Dotację na realizację przedsięwzięcia związanego z usuwaniem pokryć dachowych z materiału zawierającego azbest. Dotacja obejmuje koszty zdjęcia pokryć dachowych oraz transportu i unieszkodliwiania powstałych odpadów.
§ 2.
Spółdzielnie Mieszkaniowe i Wspólnoty Mieszkaniowe, na terenie Ostrołęki, mogą otrzymać Dotację na realizację przedsięwzięcia związanego z usuwaniem pokryć osłon śmietnikowych z materiału zawierającego azbest. Dotacja obejmuje koszty zdjęcia pokryć osłon śmietnikowych oraz transportu i unieszkodliwiania powstałych odpadów.
§ 3.
1. Osoby fizyczne, Spółdzielnie Mieszkaniowe oraz Wspólnoty Mieszkaniowe, na terenie Ostrołęki, ubiegające się o przyznanie Dotacji, powinny do Prezydenta Miasta złożyć wniosek zawierający:
1) opis zamierzanych działań,
2) przewidywany termin realizacji działań,
3) wysokość wnioskowanego dofinansowania,
4) proponowaną formę przekazania środków finansowych.
2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, należy dołączyć akt własności nieruchomości, na której zlokalizowany jest budynek, zakwalifikowany do wymiany pokrycia z materiału zawierającego azbest.
3. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 należy złożyć w terminie do 30 września roku poprzedzającego rok, w którym ma być przyznana Dotacja.
4. W roku 2009 termin składania wniosków upływa z dniem 28 lutego.
5. Ilość udzielanych Dotacji będzie uzależniona od ilości środków finansowych przeznaczonych na dany rok kalendarzowy.
6. Wysokość Dotacja określa się na kwotę 35 złotych brutto za metr kwadratowy kosztów zdjęcia pokrycia dachowego i osłon śmietnikowych z materiału zawierającego azbest oraz jego transportu i unieszkodliwiania.
7. W kolejnych latach kwota datacji będzie podlegała aktualizacji według obowiązującego w danym roku wskaźnika inflacji.
§ 4.
1. Warunkiem udzielenia Dotacji jest realizacja działań związanych w usuwaniem pokryć dachowych z materiału zawierającego azbest, w tym ich transportu i unieszkodliwiania, przez jednostkę posiadającą zezwolenie na wytwarzanie i transport odpadów zawierających azbest.
2. Właściciel budynku, ubiegający się o przyznanie Dotacji, zobowiązany jest do zawarcia umowy z wykonawcą, o którym mowa w ust. 1, którą przedłoży Prezydentowi Miasta Ostrołęki, przed
przystąpieniem do realizacji działań związanych z usuwaniem pokryć dachowych z materiału zawierającego azbest.
§ 5.
O terminach i kolejności udzielania Dotacji będzie decydowała kolejność złożenia wniosku.
§ 6.
1. Podstawą do udzielenia Dotacji, o której mowa w § 1 i 2, jest umowa zawarta pomiędzy wnioskodawcą a Prezydentem Miasta.
2. Umowa, o której mowa w ust. 1 powinna określać:
1) szczegółowy opis zadania i termin jego wykonania,
2) wysokość Dotacji,
3) wykonawcę prac posiadającego odpowiednie zezwolenie,
4) sposób rozliczenia Dotacji,
5) konsekwencję niedotrzymania warunków umowy oraz niezgodność wykonania działań z wymogami przepisów prawa i niniejszej uchwały,
6) terminy oraz formę rozliczenia realizacji działań.
§ 7.
Miasto zastrzega sobie prawo kontroli wykonania zadania. W ramach wykonywanej kontroli otrzymujący Dotację obowiązany jest udostępnić właściwą dokumentację związaną z realizacją zadania jak również umożliwić dostęp do miejsc, gdzie jest realizowane zadanie, na każde żądanie przedstawiciela miasta.
§ 8.
Prace związane z usuwaniem pokryć dachowych zawierających azbest powinny być wykonane zgodnie z warunkami określonymi w zezwoleniu upoważniającym wykonawcę do prowadzenia tego rodzaju działalności.
§ 9.
1. Dotacja podlega zwrotowi wraz z naliczonymi odsetkami w terminie 7 dni od dnia wezwania w przypadku gdy:
1) została wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem,
2) naruszone zostały warunki umowy, o której mowa w § 5.
§ 10.
1. Rozliczenie z realizacji zadania Podmiot składa, Prezydentowi Miasta Ostrołęki, w ciągu 30 dni od dnia zakończenia działań.
2. W przypadku realizacji zadania w miesiącu grudniu rozliczenie, o którym mowa w ust. 1 powinno nastąpić nie później niż do 15 grudnia danego roku.
3. Rozliczenia dokonuje się na podstawie przedkładanych rachunków lub faktur potwierdzających wykonanie zadania.
§ 11.
Sprawozdanie z realizacji zadań, na które udzielono Dotacji, Prezydent Miasta przedstawia właściwej merytorycznie komisji Rady Miasta Ostrołęki.