Aktualności

Komisja Rodziny podsumowała swoją działalność

Przedstawiamy na naszej stronie sprawozdanie z rocznej działalności Komisji Rodziny, Zdrowia i Polityki Społecznej Rady Miasta. Mogą Państwo zapoznać się z najważniejszymi zagadnieniami, jakie towarzyszyły przez cały 2008 rok radnym pracującym w tej komisji.

S p r a w o z d a n i e
z  działalności Komisji Rodziny, Zdrowia i Polityki Społecznej
za okres 1 styczeń 2008 – 31 grudzień 2008 r.

 Komisja Rodziny, Zdrowia i Polityki  Społecznej  Rady Miasta  Ostrołęki pracuje w następującym składzie:
 Magdalena Jaworowska – Przewodnicząca
Sławomir Kot   - Wiceprzewodniczący
Marek Buciński – członek
Tadeusz Kaczyński –członek
Adam Kurpiowski - członek
Irena Nosek – członek
Maria Rochowicz – członek
Wiesław Stypiński – członek

W  okresie sprawozdawczym  Komisja  odbyła  13  posiedzeń.
Komisja Rodziny działa w  oparciu  o przyjęty  Plan  Pracy. Głównie rozpatrywała sprawy będące   przedmiotem obrad  sesji Rady Miasta. W okresie sprawozdawczym Komisja rozpatrzyła 33 projekty uchwał, w odniesieniu do 16 projektów była sprawozdawcą na sesji Rady Miasta a odnośnie do 17 projektów  uchwał opiniującą. Komisja rozpatrywała  2  informacje,  1 sprawozdanie oraz 1 zarządzenie Prezydenta Miasta.

Były to w  szczególności  projekty  uchwał, informacje i sprawozdania :
•    w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie  od żądania zwrotu bonifikaty udzielonej przy sprzedaży lokalu mieszkaniowego w budynku stanowiącym własność Miasta Ostrołęki,
•    w sprawie ustalenia odpłatności za świadczenia udzielane przez przedszkola miejskie
w Ostrołęce,
•    w sprawie ustalenia zasad korzystania ze  stołówek zorganizowanych w szkołach Miasta Ostrołęki,
•    w sprawie ustalenia cen urzędowych za usługi przewozowe miejskiego transportu zbiorowego,
•    w sprawie zmian w budżecie miasta Ostrołęki na 2008 rok,
•    w sprawie określenia zadań, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2008 r.,
•    w sprawie akceptacji wartości jednego punktu w złotych dla pracowników zatrudnionych w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Ostrołęce,
•    w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego pracowników zatrudnionych w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Ostrołęce,
•    w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa) oraz określenia zasad usytuowania miejsc sprzedaży
 i podawania napojów alkoholowych,
•    w sprawie udzielenia Prezydentowi Miasta absolutorium z wykonania budżetu Miasta za 2007 rok,
•    w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego pracowników zatrudnionych w Wielofunkcyjnej Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej w Ostrołęce, do których nie stosuje się przepisów ustawy - Karta Nauczyciela,
•    sprawie organizacji oraz szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt  
w  Ośrodku Interwencji Kryzysowej w Ostrołęce,
•    w sprawie wyrażenia zgody na realizację projektu w trybie systemowym przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Ostrołęce w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, ( dot. wyrażenia zgody na realizację projektu w trybie systemowym pn.
„Pozwól sobie pomóc”),
•    w sprawie wyrażenia zgody na realizację projektu w trybie systemowym przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Ostrołęce w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, ( dot. wyrażenia zgody na realizację projektu w trybie systemowym
pn. „Wracam na rynek pracy”), (28 grudnia 2008 roku MOPR, podsumował projekty, które były współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego. W tym projekcie uczestniczyło 65 ostrołęczan. Osoby  uczestniczące  w szkoleniach  mogły bezpłatnie skorzystać  z fachowych porad psychologa, doradcy zawodowego oraz ukończyli wiele kursów podnoszących  kwalifikacje zawodowe.)

•    w sprawie wysokości opłaty za pobyt  dziecka  w Żłobku Miejskim w Ostrołęce,
•    w sprawie akceptacji wartości jednego punktu w złotych dla pracowników zatrudnionych w Domu Pomocy Społecznej w Ostrołęce, ul. Rolna 27,
•    w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego pracowników zatrudnionych w Domu Opieki Społecznej, ul. Rolna 27,
•    sprawozdania Prezydenta Miasta z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie
w Ostrołęce w 2007 roku,
•    w sprawie wyrażenia opinii o lokalizacji salonu gier na automatach (dot. budynku na ulicy Stacha Konwy 38),
•    w sprawie wyrażenia opinii o lokalizacji salonu gier na automatach (dot. budynku na ulicy Kościuszki 3),
•    w sprawie określenia zadań, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2008 roku,
•    w sprawie przyjęcia Programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem miasta Ostrołęki w latach 2008-2012,
•     w sprawie nadania  statutu Ośrodkowi Interwencji Kryzysowej w Ostrołęce,
•    w sprawie nadania statutu Miejskiemu  Ośrodkowi Pomocy Rodzinie w Ostrołęce,
•    w sprawie uchwalenia budżetu miasta Ostrołęki na 2009 rok,
•    w sprawie przyjęcia „Programu Miasta Ostrołęki z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego
 i o wolontariacie na 2009 rok”,
•    w sprawie uchwalenia Miejskiego programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2009 rok,
•    zarządzenie Prezydent Miasta Nr 277/08 z dnia 29 sierpnia 2008 r. w sprawie informacji o przebiegu wykonania budżetu Miasta Ostrołęki oraz o przebiegu wykonania planów finansowych samorządowych instytucji kultury za I półrocze 2008 r.,
•    informacja Prezydenta Miasta dotyczącej realizacji zadań określonych
w ustawie z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu  w trzeźwości
i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jedn. Dz.U. z 2007 r. Nr 70, poz. 473 ze zm.) za rok 2007,
•    informacja Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Ostrołęce nt. „Stanu bezpieczeństwa sanitarnego miasta Ostrołęki za rok 2007”. o stanie bezpieczeństwa sanitarnego miasta Ostrołęki za rok 2007,
•    sprawozdanie Prezydenta Miasta z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Ostrołęce w 2007 roku.
W  okresie  sprawozdawczym  Komisja  rozpatrywała również:
•    materiały dotyczące „ Diagnozy problemowej dotyczącej używania substancji  psychoaktywnych na terenie miasta Ostrołęka”,
•    informację dotyczącą sposobów promocji zdrowego stylu życia i honorowego krwiodawstwa,
•    informacja dotycząca edukacji zdrowotnej w zakresie wykrywalności raka piersi,
•    informację dotyczącą wypłat dodatków mieszkaniowych za 2007 rok.
W  okresie  sprawozdawczym  Komisja odbyła 3 posiedzenia wyjazdowe w celu zapoznania się z działalnością jednostek pomocy społecznej oraz organizacji pozarządowych.

W  okresie  sprawozdawczym  Komisja   podjęła  3 wnioski:
•    wniosek, żeby raz na kwartał zostało przygotowywane sprawozdanie z zadań, na które przeznacza się środki państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
w celu rozpatrzenia na posiedzeniu Komisji Rodziny, Zdrowia i Polityki Społecznej,
•    wniosek, żeby Prezydent Miasta rozważył możliwość pomocy prawnej i finansowej Lidzie Kobiet Polskich,
•    wniosek, żeby Prezydent Miasta rozważył możliwość wprowadzenia do budżetu miasta na 2009 r. zadania inwestycyjnego pod nazwą budowy żłobka miejskiego albo adaptacji pozyskanego budynku, przygotowania projektu i dokumentacji.


                                                                                                      Magdalena Jaworowska





Plan miasta
PLAN MIASTA
Panorama miasta na żywo
WIDOK NA PLAC BEMA

NA ŻYWO

Fotogaleria
FOTOGALERIA
Jak załatwić sprawy w urzędzie

Jak załatwić
sprawy w urzędzie
Wybierz kategorię sprawy

E-urząd

E-urząd
Przejdź do BIP

Elektroniczna tablica ogłoszeń

ELEKTRONICZNA
tablica ogłoszeń

POLECAMY
  • E-budownictwo GUNB
  • WFOŚiGW
  • Związek Samorządów Polskich
  • GUM Ostrołęka
  • PISA
  • Narodowe Siły Rezerwowe
  • Inspektor Nadzoru Budowlanego
  • CEIDG
  • MODR
  • MOPR
  • OCK
  • Poradnia psychologiczna
  • ZUS
Do góry