Aktualności

Deklaracje o wysokości opłaty

Deklaracje o wysokości opłaty

Urząd Miasta Ostrołęki informuje, że przystępuje do weryfikacji danych zawartych w deklaracjach o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dotyczących liczby osób zamieszkujących nieruchomości na terenie Miasta Ostrołęki.

Ze wstępnej weryfikacji złożonych dotychczas deklaracji „śmieciowych” wynika, że zawierają one niekiedy niekompletne dane co do liczby osób zamieszkujących w danej nieruchomości. Ujawniono także nieruchomości, które są zamieszkiwane, ale ich mieszkańcy dotychczas w ogóle nie złożyli deklaracji.

Pragniemy nadmienić, iż zgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach właściciel nieruchomości jest zobowiązany złożyć deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca. W przypadku zmiany danych, takich jak liczba osób zamieszkujących na terenie nieruchomości, właściciel jest zobowiązany złożyć nową deklarację w terminie 10 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana.

Zapraszamy zatem mieszkańców naszego miasta, którzy nie zawarli w dotychczas złożonych deklaracjach pełnej informacji o liczbie osób zamieszkujących nieruchomość, do złożenia korekty deklaracji.

Apelujemy do mieszkańców nieruchomości jednorodzinnych, których powyższa sytuacja dotyczy, aby zgłaszali się do Urzędu Miasta w celu złożenia rzetelnej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, zaś mieszkańcy Spółdzielni i Wspólnot Mieszkaniowych proszeni są o składanie aktualnych oświadczeń o liczbie osób zamieszkałych dany lokal do swoich Spółdzielni i Wspólnot Mieszkaniowych.

W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do danych zawartych w deklaracjach, Urząd Miasta Ostrołęki wezwie do udzielenia wyjaśnień oraz do złożenia korekty deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Deklaracje można złożyć:
w Urzędzie Miasta na biuro podawcze lub w pokoju 207 przy ul. Kościuszki 45 (tel. 029 765 42 51)
wysłać pocztą lub za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej na stronie www.ostroleka.pl (wymaga posiadania podpisu elektronicznego).

Plan miasta
PLAN MIASTA
Panorama miasta na żywo
WIDOK NA PLAC BEMA

NA ŻYWO

Fotogaleria
FOTOGALERIA
Jak załatwić sprawy w urzędzie

Jak załatwić
sprawy w urzędzie
Wybierz kategorię sprawy

E-urząd

E-urząd
Przejdź do BIP

Elektroniczna tablica ogłoszeń

ELEKTRONICZNA
tablica ogłoszeń

POLECAMY
  • E-budownictwo GUNB
  • WFOŚiGW
  • Związek Samorządów Polskich
  • GUM Ostrołęka
  • PISA
  • Narodowe Siły Rezerwowe
  • Inspektor Nadzoru Budowlanego
  • CEIDG
  • MODR
  • MOPR
  • OCK
  • Poradnia psychologiczna
  • ZUS
Do góry