Darmowe przystanki dla przewoźników
Rada Miasta Ostrołęki uchyliła uchwałę w sprawie ustalenia stawki za korzystanie z przystanków komunikacyjnych zlokalizowanych na terenie miasta.
Z tytułu uchylonych opłat miasto uzyskiwało dochód około 100.000,00 zł rocznie. Większość tej
kwoty wpłacał Miejski Zakład Komunikacji. Wpłaty przewoźników prywatnych stanowiły ok. 10 w/w kwoty.
Opłata za korzystanie z przystanków uiszczana przez MZK zaliczana jest do kosztów związanych ze świadczeniem usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego. Tym samym wartość ta powiększa kwotę należnej Spółce rekompensaty z w/w tytułu. Wynik na tych operacjach jest zerowy, ponieważ opłata dokonywana przez Spółkę jest później zwracana MZK przez Miasto w kwocie należnej rekompensaty.
Zwolnienie MZK z płacenia za korzystanie z przystanków uprości rozliczenia
finansowe pomiędzy Miastem a Spółką i nie wpłynie na bilans wzajemnych należności.
Należy podkreślić, że większość przewoźników prywatnych korzystających z przystanków komunikacyjnych zlokalizowanych na terenie miasta Ostrołęka, to przewoźnicy lokalni. Zniesienie opłat za korzystanie z przystanków może być dodatkowym motorem ich rozwoju, a co za tym idzie motorem rozwoju transportu w regionie.
Z tytułu uchylonych opłat miasto uzyskiwało dochód około 100.000,00 zł rocznie. Większość tej
kwoty wpłacał Miejski Zakład Komunikacji. Wpłaty przewoźników prywatnych stanowiły ok. 10 w/w kwoty.
Opłata za korzystanie z przystanków uiszczana przez MZK zaliczana jest do kosztów związanych ze świadczeniem usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego. Tym samym wartość ta powiększa kwotę należnej Spółce rekompensaty z w/w tytułu. Wynik na tych operacjach jest zerowy, ponieważ opłata dokonywana przez Spółkę jest później zwracana MZK przez Miasto w kwocie należnej rekompensaty.
Zwolnienie MZK z płacenia za korzystanie z przystanków uprości rozliczenia
finansowe pomiędzy Miastem a Spółką i nie wpłynie na bilans wzajemnych należności.
Należy podkreślić, że większość przewoźników prywatnych korzystających z przystanków komunikacyjnych zlokalizowanych na terenie miasta Ostrołęka, to przewoźnicy lokalni. Zniesienie opłat za korzystanie z przystanków może być dodatkowym motorem ich rozwoju, a co za tym idzie motorem rozwoju transportu w regionie.