Aktualności

Budżet obywatelski 2018 – pytania i odpowiedzi

Budżet obywatelski 2018 – pytania i odpowiedzi
Budżet obywatelski, choć tworzymy go w Ostrołęce po raz trzeci wciąż jest dla ostrołęczan nowością. Zbierając doświadczenia z poprzednich edycji, przygotowaliśmy dla Państwa listę najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi dotyczących składania wniosków i zgłaszanych zadań.

Czym jest budżet obywatelski?

Budżet obywatelski to wyznaczona część środków z budżetu miejskiego, o której zagospodarowaniu decydują mieszkańcy zgłaszając swoje propozycje, a potem głosując na konkretne zadania.

Jaką kwotę Miasto Ostrołęka przeznaczy na budżet obywatelski w roku 2018?

Mieszkańcy będą mieli do wydania 300 000 złotych. Kwota ta została podzielona na dwie kategorie:

a) dla terenów ogólnodostępnych 200.000 zł,
b) dla terenów jednostek organizacyjnych Miasta Ostrołęki 100.000 zł.

Jakie zadania można zgłaszać?

W ramach trzeciej edycji budżetu obywatelskiego można zgłaszać inicjatywy polegające na tworzeniu od podstaw lub robotach budowlanych  infrastruktury miejskiej (np. ustawienie ławki, zainstalowanie monitoringu, wymiana urządzeń na placach zabaw dla dzieci itp.).

Zadania powinny być możliwe do zrealizowania w jednym roku budżetowym oraz spójne z planem inwestycyjnym Miasta Ostrołęki.

Kto może zgłosić zadanie?

Zadania do realizacji może złożyć każdy mieszkaniec Ostrołęki, uwzględniony w stałym spisie wyborców Miasta Ostrołęki.  Jedna osoba może zgłosić jedno zadanie.

Co należy zawrzeć w składanym wniosku?

Każdy wniosek powinien zawierać nazwę zadania, wybraną kategorię (można uwzględnić tylko jedną kategorię), zwięzły opis zadania, w którym osoba zgłaszająca wykaże potrzebę jego realizacji oraz szacunkowy koszt inwestycji.  

Jakich obszarów mogą dotyczyć zadania?

Zadania wskazane przez mieszkańców mogą dotyczyć tylko terenów należących do Miasta Ostrołęki – ogólnodostępnych lub znajdujących się na obszarze jednostek organizacyjnych (np. szkół, przedszkoli, jednostki budżetowej, zakładu budżetowego).

Ile osób musi poprzeć wniosek?

Każdy wniosek musi poprzeć minimum 10 osób będących mieszkańcami Ostrołęki. Każda osoba musi podać swoje imię, nazwisko, adres zamieszkania, PESEL oraz czytelnie się podpisać. Jedna osoba może poprzeć więcej niż jeden wniosek.

Do kiedy można zgłaszać wnioski?

Wnioski można składać do 13 października 2017 roku.

Gdzie złożyć wniosek?

Formularz należy składać w punktach Urzędu Miasta: Plac Gen. J. Bema 1, ul. Gen. Tadeusza Kościuszki 45 w godzinach pracy urzędu.

Kto będzie weryfikował projekty?

Weryfikację zgłoszonych zadań przeprowadza Komisja składająca się z pracowników Urzędu Miasta Ostrołęki i jednostek miejskich wyznaczonych przez Prezydenta Miasta Ostrołęki.  

Kiedy i gdzie zostaną ogłoszone wybrane projekty?

Projekty, które spełnią kryteria formalne (dobrze wypełniony wniosek, kryterium ogólnodostępności lub fakt realizacji na terenie jednostki organizacyjnej, wykonalność zadania w jednym roku budżetowym, spójność z planem inwestycyjnym i zgodność z regulaminem BO 2018) zostaną opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Miasta Ostrołęki dnia 20 października 2017 roku.




Plan miasta
PLAN MIASTA
Panorama miasta na żywo
WIDOK NA PLAC BEMA

NA ŻYWO

Fotogaleria
FOTOGALERIA
Jak załatwić sprawy w urzędzie

Jak załatwić
sprawy w urzędzie
Wybierz kategorię sprawy

E-urząd

E-urząd
Przejdź do BIP

Elektroniczna tablica ogłoszeń

ELEKTRONICZNA
tablica ogłoszeń

POLECAMY
  • E-budownictwo GUNB
  • WFOŚiGW
  • Związek Samorządów Polskich
  • GUM Ostrołęka
  • PISA
  • Narodowe Siły Rezerwowe
  • Inspektor Nadzoru Budowlanego
  • CEIDG
  • MODR
  • MOPR
  • OCK
  • Poradnia psychologiczna
  • ZUS
Do góry