Aktualności

500 złotych czeka w kopercie

W urzędzie miasta odbyła się konferencja prasowa Marka Olszewskiego, pełnomocnika ds. osób niepełnosprawnych poświęcona ogólnopolskiej akcji „500 zł czeka w kopercie”. Celem akcji jest zwrócenie uwagi użytkownikom ruchu drogowego na problem zajmowania przez nich miejsc parkingowych zarezerwowanych dla inwalidów.

Akcja „500 złotych czeka w kopercie” ruszy w Ostrołęce 18 września. Ma uświadomić mieszkańcom, że zajmowanie miejsc parkingowych osobom niepełnosprawnym znacznie ogranicza ich swobodne poruszanie się i funkcjonowanie w społeczeństwie. Obecnie w MSWiA trwają prace nad wprowadzeniem do kodeksu ruchu drogowego zaostrzonych kar dla osób nieuprawnionych, które korzystają z miejsc parkingowych przeznaczonych dla niepełnosprawnych. Podczas spotkania z lokalnymi mediami Marek Olszewski przedstawił główne założenia kampanii medialnej oraz poinformował o przebiegu akcji informacyjnej w naszym mieście.

„Już od pięciu lat Kampania Parkingowa pomaga zmieniać postrzeganie tzw. „kopert” w społeczeństwie. Coraz więcej osób udaje się nam przekonać, że oznaczone miejsca parkingowe stanowią bardzo ważny element w codziennym życiu niepełnosprawnych kierowców i znacznie pomagają im w pokonywaniu wielu przeszkód i barier, które dla pełnosprawnego człowieka nie stanowią żadnego problemu. Skuteczne zapobieganie zajmowaniu kopert przez nieuprawnione osoby wymaga jednak zaangażowania wielu ludzi - kierowców, przechodniów, władz i służb porządkowych, którzy nie będą w tej kwestii bierni. Z pewnością potrzebujemy w tym zakresie także zmian przepisów prawa i zaostrzenia kar, jednak czasem skuteczniejsze okazuje się proste zwrócenie uwagi, kiedy widzimy, że pełnosprawny kierowca parkuje na kopercie” - mówi Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.

Kampania Parkingowa promowana będzie w mediach o zasięgu ogólnopolskim i regionalnym w telewizji, prasie, radio, na nośnikach reklamy zewnętrznej, autobusach oraz w Internecie. W całej Polsce w ramach kampanii Stowarzyszenie rozprowadzi 250 tys. ulotek i 20 tys. plakatów m.in. do 51 urzędów miast, 30 organizacji pozarządowych, 35 jednostek Straży Miejskiej, 3 parkingów „Parkuj i jedź”, 40 szkół prawa jazdy, ponad 50 sklepów oraz ponad 40 centrów handlowo-rozrywkowych, w których dodatkowo emitowane będą reklamowe spoty radiowe i telewizyjne. Partner kampanii – Mercedes-Benz – zamieści materiały promocyjne w salonach i stacjach serwisowych dealerów Mercedes- Benz oraz w magazynach skierowanych do klientów i kierowców, a logo kampanii pojawi się również na samochodach służbowych. W Warszawie, Krakowie, Gdyni i Gdańsku pojawi się 100 bilbordów i citylightów. W dziesiątkach miast Polski zostaną zorganizowane imprezy i regionalne konferencje, podczas których rozdawane będą materiały promocyjne Kampanii Parkingowej. Lokalni partnerzy przygotowali wiele indywidualnych projektów m.in. prezentacje starych automobili, koncerty, konkursy dla dzieci, wystawy i pokazy parkowania na kopertach.


Szczegółowe informacje poświęcone Kampanii Parkingowej znajdują się na stronie www.niepelnosprawni.pl.


Plan miasta
PLAN MIASTA
Panorama miasta na żywo
WIDOK NA PLAC BEMA

NA ŻYWO

Fotogaleria
FOTOGALERIA
Jak załatwić sprawy w urzędzie

Jak załatwić
sprawy w urzędzie
Wybierz kategorię sprawy

E-urząd

E-urząd
Przejdź do BIP

Elektroniczna tablica ogłoszeń

ELEKTRONICZNA
tablica ogłoszeń

POLECAMY
  • E-budownictwo GUNB
  • WFOŚiGW
  • Związek Samorządów Polskich
  • GUM Ostrołęka
  • PISA
  • Narodowe Siły Rezerwowe
  • Inspektor Nadzoru Budowlanego
  • CEIDG
  • MODR
  • MOPR
  • OCK
  • Poradnia psychologiczna
  • ZUS
Do góry