Lokomotywa z herbem Ostrołęki
Z propozycją przywrócenia historycznych barw lokomotywie zwrócił się do Prezesa Zarządu PKP Cargo, Samorząd Miasta Ostrołęki i Przewodniczący Rady Miasta Jerzy Grabowski. Pismo w tej sprawie wysłano 24 stycznia 2018 roku. "Jako wieloletni pracownik działu trakcji PKP w Ostrołęce i pasjonat tematu, sentymentalnie związany z kolejnictwem, wyrażam osobistą nadzieję, że lokomotywa ET22-933, pomalowana w jej pierwotne barwy, oraz ozdobiona herbem Miasta Ostrołęki, będzie prezentowała się na polskich szlakach kolejowych równie dobrze i dumnie, jak w latach 80. i 90. XX wieku, w czasach świetności jej pracy w Ostrołęce" - pisał wówczas Przewodniczący Rady Miasta.
Lokomotywa została wyprodukowana w 1985 r. przez wrocławski PAFAWAG i w tym samym roku rozpoczęła pracę w Lokomotywowni Warszawa Olszynka Grochowska. Następnie trafiła do Lokomotywowni Ostrołęka, gdzie na czołach lokomotywy zostały zamontowane tabliczki z herbem miasta Ostrołęki. Charakterystyczne godło przetrwało, mimo zmiennych losów lokomotywy przydzielanej w różne miejsca Polski. Z Ostrołęki w 1997 r. trafiła ona najpierw do Zakładu Taboru w Białymstoku, później do Mazowiecko-Podlaskiego Zakładu Spółki w Warszawie, a następnie do Północnego Zakładu Spółki w Gdyni. W ciągu 32 lat służby lokomotywa przejechała 1 572 076 km. W marcu br. przeszła przegląd na poziomie P4, w trakcie którego zostały przeprowadzone prace malarskie.
Ciekawostką może być fakt, że lokomotywa miała swój epizod filmowy. W 1989 r. wystąpiła w komedii ,,Galimatias, czyli Kogel Mogel II”, w reżyserii Romana Załuskiego.