Ostrołęka wraca na kolejową mapę Polski
W piątek zatwierdzono nowe linie kolejowe prowadzące do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jak informuje PAP - wśród trzydziestu połączeń jest także linia Warszawa – Ostrołęka – Pisz – Giżycko.
– Zatwierdzenie nowych linii to przełomowa decyzja dla rozwoju sieci kolejowej w Polsce i następny krok w kierunku budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego – poinformował pełnomocnik rządu ds. CPK Mikołaj Wild. Dodał, że ponad 1300 km nowych linii stanowić będzie potężny impuls rozwojowy dla polskich kolei i pozytywnie wpłynie kondycję rodzimego przemysłu: wykonawców, dostawców oraz producentów infrastruktury i taboru (PAP, TVP Info).
Nowa linia będzie kolejną, która lokuje nasze miasto na kolejowej mapie kraju. Przypomnijmy, że w 2016 roku zapadła decyzja o przywróceniu ruchu kolejowego na trasie Ostrołęka – Chorzele. Liczący 54 km odcinek będzie remontowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. PKP Polskie Linie Kolejowe wyłoniły już wykonawcę dokumentacji przedprojektowej. Koszt modernizacji oszacowano na 137, 5 mln zł. Wcześniej wyremontowano i do użytku przywrócono trasę ze Szczytna do Chorzeli. Po naprawie linia kolejowa będzie mogła połączyć Ostrołękę między innymi z lotniskiem w Szymanach i Olsztynem, a stamtąd np. z Gdańskiem. Prace nad modernizacją powinny zakończyć się w 2021 roku.
Po uruchomieniu kolejnych wyremontowanych odcinków linii nr 29 (Ostrołęka – Tłuszcz), co związane będzie z funkcją tej trasy jako transportowej magistrali węglowej dla planowanego bloku C Energa Elektrownie SA. oraz Ostrołęka – Łapy (l. Nr 36) da to szansę na pobudzenie Ostrołęki jako regionalnego węzła kolejowego.
– Zatwierdzenie nowych linii to przełomowa decyzja dla rozwoju sieci kolejowej w Polsce i następny krok w kierunku budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego – poinformował pełnomocnik rządu ds. CPK Mikołaj Wild. Dodał, że ponad 1300 km nowych linii stanowić będzie potężny impuls rozwojowy dla polskich kolei i pozytywnie wpłynie kondycję rodzimego przemysłu: wykonawców, dostawców oraz producentów infrastruktury i taboru (PAP, TVP Info).
Nowa linia będzie kolejną, która lokuje nasze miasto na kolejowej mapie kraju. Przypomnijmy, że w 2016 roku zapadła decyzja o przywróceniu ruchu kolejowego na trasie Ostrołęka – Chorzele. Liczący 54 km odcinek będzie remontowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. PKP Polskie Linie Kolejowe wyłoniły już wykonawcę dokumentacji przedprojektowej. Koszt modernizacji oszacowano na 137, 5 mln zł. Wcześniej wyremontowano i do użytku przywrócono trasę ze Szczytna do Chorzeli. Po naprawie linia kolejowa będzie mogła połączyć Ostrołękę między innymi z lotniskiem w Szymanach i Olsztynem, a stamtąd np. z Gdańskiem. Prace nad modernizacją powinny zakończyć się w 2021 roku.
Po uruchomieniu kolejnych wyremontowanych odcinków linii nr 29 (Ostrołęka – Tłuszcz), co związane będzie z funkcją tej trasy jako transportowej magistrali węglowej dla planowanego bloku C Energa Elektrownie SA. oraz Ostrołęka – Łapy (l. Nr 36) da to szansę na pobudzenie Ostrołęki jako regionalnego węzła kolejowego.