Aktualności

Nowe nazwy ulic

Nowe nazwy ulic
Ustawa dekomunizacyjna nakłada na samorząd obowiązek zmian nazw ulic propagujących system totalitarny. Podczas dzisiejszej XLVIII sesji radni podjęli dwanaście uchwał zmieniających nazwy ulic. W jednym przypadku zmieniono uzasadnienie do nazwy.

Poniżej wykaz zmienionych nazw ulic w Ostrołęce

ulica Batalionu Czwartaków – nowa nazwa: ulica Czwartaków

ulica gen. Aleksandra Gorbatowa – nowa nazwa: ulica gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila”

ulica 6 września – nowa nazwa: ulica Wrześniowa

ulica Mariana Buczka – nowa nazwa: ulica kpt. Józefa Kozłowskiego „Lasa”

ulica Bojowników – zmiana uzasadnienia, nazwa pozostała bez zmian

ulica Jana Krasickiego – nowa nazwa: ulica ks. bp. Ignacego Krasickiego

ulica Hanki Sawickiej – nowa nazwa: ulica dr Jerzego Olszewskiego

ulica Wincentego Pstrowskiego – nowa nazwa: ulica Ignacego Jana Paderewskiego

ulica I Armii Wojska Polskiego – nowa nazwa: Aleja Wojska Polskiego

ulica Wiery Bielik i Tatiany Makarowej – nowa nazwa: ulica Dywizjonu 303

ulica gen. Zygmunta Berlinga – nowa nazwa: ulica ks. Franciszka Blachnickiego

ulica Braterstwa Broni – nowa nazwa: ulica Księcia Mieszka I

ulica Jana Kędzierskiego – nowa nazwa: ulica Majowa

Przypominamy! Mieszkańcy (osoby fizyczne) w związku z ustawową zmianą nazw ulic zwolnieni są z obowiązku wymiany dokumentów tożsamości, praw jazdy i dowodów rejestracyjnych pojazdów

Mieszkańcy wyżej wymienionych ulic powinni podjąć następujące czynności:
1. Urząd Skarbowy w Ostrołęce - osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej zgłaszają zmianę przy najbliższym kontakcie z Urzędem Skarbowym. Można także wypełnić zgłoszenie aktualizacyjne ZAP 3.

2. Zakład Ubezpieczeń Społecznych - osoby pobierające świadczenia powinny zgłosić zmianę danych adresowych na formularzu lub w dowolnej formie pisemnej do ZUS.

3. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej - przedsiębiorca jest zobowiązany złożyć wniosek o zmianę wpisu do CEIDG w Urzędzie Miasta Ostrołęki, więcej informacji na stronie: http://bip.um.ostroleka.pl/cases/content/760, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w terminie najpóźniej 7 dni od dnia zmiany danych.
Zakres zmiany powinien obejmować rubryki, w których należy dokonać zmiany nazwy ulicy:
adres zamieszkania,
adres zameldowania,
adres głównego miejsca wykonywania działalności gospodarczej,
adres do doręczeń,
adres dodatkowego miejsca wykonywania działalności gospodarczej,
adres przechowywania dokumentacji rachunkowej.

4. Dostawca energii elektrycznej i gazu - osoby będące klientami powinny zmianę danych adresowych zgłosić do właściwego dostawcy.

5. Urząd Miasta Ostrołęki oraz podległe mu instytucje wprowadzą zmiany „z urzędu”.

6. Banki - należy zgłosić zmianę nazwy ulicy osobiście.

Dla informacji podaje się również, że kwestia ponoszenia kosztów zmiany dokumentów przez mieszkańców w sytuacji zmiany nazwy ulic kształtuje się następująco:
a) Dowody osobiste - posiadacz dowodu osobistego wydanego według starego wzoru, nie ma obowiązku wymiany dowodu na nowy, a nawet nie ma uprawnienia żądania jego wymiany w przypadku zmiany nazwy ulicy. Nowe dowody nie posiadają już adresu zameldowania, a wszelkie instytucje (np. banki), które potrzebują pozyskać od klienta potwierdzenie zameldowania wymagają aktualnie zaświadczeń wydawanych przez właściwe urzędy.
b) Paszporty - zmiana nazwy ulicy nie wpływa również na konieczność wymiany paszportów, gdyż zgodnie z art. 18 ust.1 ustawy z 13 lipca 2006 roku o dokumentach paszportowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 758 ze zm.) paszport nie zawiera adresu właściciela.
c) Dowody rejestracyjne i prawa jazdy – Zmiana nazwy ulicy dokonana na podstawie tzw. ustawy dekomunizacyjnej nie ma wpływu na ważność dokumentów zawierających nazwę dotychczasową.
d) Tabliczki z numerem porządkowym, zawierające nazwę ulicy - właściciele nieruchomości poniosą koszty wykonania nowych tabliczek, bądź napisów na nieruchomości zgodnych z nową nazwą ulicy, które są obowiązani umieścić na nieruchomości w widocznym miejscu, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
e) Zmiana w księdze wieczystej - nieodpłatnie. Należy złożyć wniosek o zmianę w Sądzie Rejonowym w Ostrołęce.
f) Mieszkańcy ulicy ponoszą koszty związane ze zmianą pieczątek osobistych lub firmowych, wizytówek, a także ewentualnych szyldów, banerów reklamowych i reklam. Miasto w żadnym przypadku nie może zrekompensować tych kosztów – brak podstaw prawnych dla tego typu działania.
g) Gmina – Miasto Ostrołęka, zobowiązana jest zgodnie z art. 47a ustawy z 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2016, poz. 1629, ze zm.) do umieszczania i utrzymywania
w należytym stanie tabliczek z nazwami ulic i placów w mieście oraz do prowadzenia i aktualizowania ewidencji numeracji porządkowej nieruchomości. Miasto poniesie więc koszty wykonania
i umieszczania nowych tabliczek informacyjnych oraz wprowadzania niezbędnych zmian w dokumentacji gminnej.
h) Zarządcy budynków przy zmienianych ulicach zobowiązani są do dokonania zmian nazwy ulicy na nową w przypadku, gdy istnieje „stara nazwa” na budynku. Umieszczenie na budynkach aktualnych nazw ulic ma zasadnicze znaczenie dla działania służb ratunkowych czy też firm kurierskich.
i) Zmiany w Ewidencji gruntów i budynków Miasta Ostrołęki, w odniesieniu do położenia nieruchomości, zostaną dokonane „z urzędu”.
Informujemy również, iż Prezydent Miasta Ostrołęki wystosował pisemne powiadomienia o zmianie nazw ulic do instytucji takich jak Straż miejska i Urząd Statystyczny. 
Plan miasta
PLAN MIASTA
Panorama miasta na żywo
WIDOK NA PLAC BEMA

NA ŻYWO

Fotogaleria
FOTOGALERIA
Jak załatwić sprawy w urzędzie

Jak załatwić
sprawy w urzędzie
Wybierz kategorię sprawy

E-urząd

E-urząd
Przejdź do BIP

Elektroniczna tablica ogłoszeń

ELEKTRONICZNA
tablica ogłoszeń

POLECAMY
  • E-budownictwo GUNB
  • WFOŚiGW
  • Związek Samorządów Polskich
  • GUM Ostrołęka
  • PISA
  • Narodowe Siły Rezerwowe
  • Inspektor Nadzoru Budowlanego
  • CEIDG
  • MODR
  • MOPR
  • OCK
  • Poradnia psychologiczna
  • ZUS
Do góry